§ 1
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy Fundacji „Zdrowie Na Końskim Grzbiecie” (dalej „Sklep”) prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu na obszarze Polski.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klientów. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Właścicielem Sklepu jest Fundacja „Zdrowie Na Końskim Grzbiecie”, wpisana do KRS pod numerem: 0000331091, o numerze NIP: 589-196-66-80 oraz REGON: 220841887, z siedzibą pod adresem: Uniradze 1, 83-322 Stężyca, prowadząca działalność po adresem: Kaliska Kościerskie 52, 84-300 Kościerzyna, posługująca się dla potrzeb kontaktów z Klientami adresem poczty elektronicznej kontakt@fundacjaznkg.pl.
- Informacje o Produktach dostępnych w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
§ 2
Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu poniższe pojęcia oznaczają:
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego,
- Sprzedawca – właściciel Sklepu,
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www: fundacjaznkg.pl,
- Produkt – towar prezentowany na stronie internetowej Sklepu, możliwy do zakupu przez Klienta,
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub inny podmiot zdolny do zawierania umów,
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
§ 3
Wymagania techniczne
- Do przeglądania stron internetowych Sklepu, w tym przeglądania Produktów, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu, w tym rejestracji w Sklepie, a także składania zamówień na Produkty, niezbędne jest ponadto posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
- Przeglądanie Produktów nie wymaga rejestracji. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty możliwe jest po zarejestrowaniu się zgodnie z postanowieniami § 4 Regulaminu lub bez rejestracji – po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia.
- Zasady przechowywania przez Sprzedawcę plików cookies na urządzeniach Klienta, a także dostępu Sprzedawcy do plików cookies określa Polityka prywatności.
§ 4
Rejestracja
- Rejestracja w Sklepie umożliwia Klientowi:
• wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie danych, w tym adresów dostawy;
• składanie zamówień z wykorzystaniem wprowadzonych przez Klienta danych;
• tworzenie listy zakupów;
• przeglądanie historii zamówień;
• zamówienie i rezygnację z zamówienia newslettera;
• korzystanie z innych funkcjonalności udostępnionych zarejestrowanym Klientom. - W celu rejestracji w Sklepie (założenia konta Klienta) należy podać adres e-mail.
- Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego przez Klienta, Sprzedawca, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, przesyła potwierdzenie dokonania rejestracji. Z tą chwilą proces rejestracji zostaje zakończony.
- Rejestracja w Sklepie i korzystanie z funkcjonalności Sklepu są nieodpłatne. Dokonanie rejestracji oznacza zawarcie przez Klienta ze Sprzedawcą umowy o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu konta Klienta, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Po zarejestrowaniu się w Sklepie każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym albo zmienionych następnie za pomocą ustawień konta Klienta.
- Konto utworzone w wyniku rejestracji prowadzone jest dla Klienta przez czas nieoznaczony. Klient może zrezygnować z prowadzenia konta w Sklepie i zażądać jego usunięcia w każdym czasie. Z tytułu rezygnacji i usunięcia konta nie są pobierane jakiekolwiek opłaty.
- W celu usunięcia konta Klienta ze Sklepu należy wysłać stosowną prośbę do Sprzedawcy na adres e-mail: kontakt@fundacjaznkg.pl. Dane Klienta zostaną usunięte zgodnie z postanowieniami Polityki prywatności.
§ 5
Ceny oraz opłaty należne za dostarczenie zamówionych Produktów
- Wszystkie ceny podane w Sklepie:
• wyrażone są w złotych polskich;
• zawierają podatek VAT;
• nie zawierają kosztów wysyłki i płatności, które to koszty zależą od wybranego przez Klienta sposobu dostawy i sposobu płatności za Produkt i podawane są w momencie dokonania przez Klienta wyboru sposobu dostawy i płatności w formularzu zamówienia. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów podanych w Sklepie w dowolnym momencie z zastrzeżeniem, że cena Produktu podana na stronie internetowej Sklepu w chwili złożenia zamówienia będzie ceną sprzedaży Produktu.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia akcji promocyjnych oraz konkursów na stronie internetowej Sklepu. Zasady takich akcji będą każdorazowo określone w odrębnym regulaminie.
§ 6
Sposoby płatności
- W Sklepie stosowane są następujące sposoby płatności:
• przelew na rachunek bankowy Sklepu o nr: 90 8328 0007 2001 0010 4476 0001 w Banku Spółdzielczym w Kościerzynie;
• system płatności elektronicznych Przelewy24. - Termin płatności za zamówione Produkty w przypadku wyboru przez Klienta formy płatności „z góry“ wynosi 7 dni od chwili złożenia zamówienia. Po upływie powyższego terminu Klient zostanie powiadomiony w drodze wiadomości e-mail o możliwości uiszczenia płatności w dodatkowym 3-dniowym terminie. Nieuiszczenie płatności, pomimo upływu wyznaczonego dodatkowego terminu, jest równoznaczne z anulowaniem zamówienia. Jeżeli Klient zapłacił część ceny, Sprzedawca zwraca mu całą wpłaconą kwotę.
- Za datę zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
§ 7
Warunki składania zamówień i zawarcie umowy sprzedaży
- Klient, składając zamówienie w Sklepie, powinien oświadczyć, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje zawarte w nim postanowienia oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych, zgodnie z postanowieniami Polityki prywatności.
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.
- Klient składa zamówienie poprzez:
• wybór jednego lub kilku Produktów;
• prawidłowe wypełnienie elektronicznego formularza zamówienia udostępnianego przez Sklep;
• wysłanie formularza zamówienia w formie elektronicznej ze strony Sklepu, poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę”. - Niezwłocznie po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w formularzu zamówienia lub danych logowania, przesłany zostanie e-mail potwierdzający złożenie zamówienia.
- Złożenie zamówienia Produkty przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży tego Produktu, zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie internetowej Sklepu i zgodnie z treścią zamówienia.
- Po przygotowaniu zamówienia i otrzymaniu zapłaty na adres poczty elektronicznej Klienta wysłana zostanie wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji, a Sprzedawca rozpocznie wysyłkę zamówienia do Klienta.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w ust. 5 powyżej. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia dochodzi pomiędzy Klientem a Sprzedawcą do zawarcia umowy sprzedaży dotyczącej tego zamówienia.
- Sprzedawca może kontaktować się z Klientem na podany przez Klienta adres e-mail lub telefonicznie, na wskazany przez Klienta nr telefonu kontaktowego, w celu wyjaśnienia wątpliwości, potwierdzenia złożenia zamówienia lub w innych kwestiach związanych z realizacją zamówienia.
§ 8
Realizacja zamówień
- Sprzedawca dostarcza zamówione Produkty w sposób wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
- Przesyłki wysyłane są za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost lub do paczkomatów InPost. Koszty przesyłki zostały określone w zakładce Dostawa.
- W przypadku zamówienia kilku Produktów, Produkty co do zasady pakowane są zbiorczo w jedną przesyłkę, chyba że wybierając sposób dostawy, Klient wskaże inny sposób pakowania i dostawy.
- O wysyłaniu Produktów i numerze przesyłki Klient zostanie powiadomiony pocztą elektroniczną.
- Sprzedawca oświadcza, iż dołoży wszelkich starań, aby zamówienie Klienta zostało wysłane w formie wybranej przez Klienta w ciągu 3 dni, licząc od następnego dnia roboczego po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności lub w przypadku dostawy za pobraniem – po wysłaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
- W przypadku braku zamówionego Produktu w Sklepie lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn w czasie przewidzianym w ust. 1 powyżej, Sprzedawca poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji, wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta, w terminie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Strony mogą umówić się na wydłużenie terminu realizacji zamówienia. Klientowi przysługuje też prawo do żądania zwrotu wpłaconej kwoty za zamówienie i rezygnacji z zamówienia.
- W sytuacji gdy Sprzedawca nie jest w stanie zrealizować całego zamówienia, Klient ma prawo wyboru, czy żąda realizacji zamówienia tylko w części, czy rezygnuje z zamówienia.
- Dowodem zakupu w przypadku Klientów będących Konsumentami jest paragon.
- Dowodem zakupu dla Klientów niebędących Konsumentami jest faktura VAT.
- Na życzenie Konsumenta Sprzedawca wystawi fakturę VAT. Prośbę o wystawienie faktury VAT należy zgłosić w formularzu zamówienia w polu: Dodatkowe informacje.
§ 9
Reklamacje
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia Produktów wolnych od wad fizycznych. W przypadku niezgodności Produktu z umową (Produktu posiadającego wady fizyczne), Klientowi przysługuje prawo do reklamacji Produktu w ciągu dwóch lat od daty wydania rzeczy Klientowi.
- Reklamacja może zostać złożona pisemnie, wraz ze wskazaniem: danych reklamującego (imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania oraz adres e-mail), daty nabycia Produktu, dokładnego opisania wady oraz okoliczności jej powstania, żądania usunięcia wady, wymiany na Produkt wolny od wad, obniżenia ceny lub oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. Klient nie może odstąpić od umowy, jeśli wada jest nieistotna.
- Reklamowany Produkt należy odesłać na adres Sprzedawcy: Fundacja „Zdrowie Na Końskim Grzbiecie”, Kaliska Kościerskie 52, 83-400 Kościerzyna. Składając reklamację, Klient zobowiązany jest również do załączenia dowodu sprzedaży – oryginału lub kopii paragonu lub faktury VAT bądź innego niebudzącego wątpliwości dowodu zakupu.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania wraz z reklamowanym Produktem.
W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca wymieni Produkt na nowy, a jeśli powyższe okaże się niemożliwe (Produkt niedostępny, wyczerpany nakład) zwróci należność za Produkt podlegający reklamacji lub zaproponuje inny spośród dostępnych w Sklepie Produktów; bądź też w przypadku żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy – zwróci uiszczoną przez Klienta należność w całości lub w części. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca zwróci poniesione przez Klienta koszty odesłania reklamowanego Produktu. - W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca przekaże Konsumentowi na trwałym nośniku oświadczenie o zgodzie lub braku zgody na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. W przypadku wyrażenia zgody Sprzedawca wraz z oświadczeniem przekaże informację o podmiocie uprawnionym do rozwiązywania sporów właściwym dla Sprzedawcy.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 10
Odstąpienie od umowy przez Konsumenta
- Konsument ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty odebrania Produktu bez podania przyczyny.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie dotyczy:
• dostarczenia nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych – dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
• dostarczenia gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem prenumeraty takich wydawnictw. - Zwracany Produkt nie może nosić śladów korzystania poza koniecznymi do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W celu skorzystania z powyższego uprawnienia Konsument powinien złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od zawartej umowy oraz zwrócić Sprzedawcy Produkt, przesyłając go na adres: Fundacja „Zdrowie Na Końskim Grzbiecie”, Kaliska Kościerskie 52, 83-400 Kościerzyna.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone w dogodnej dla Konsumenta formie: za pośrednictwem poczty e-mail lub poprzez przesłanie wraz ze zwracanym Produktem oświadczenia na piśmie. Oświadczenie musi zawierać informacje pozwalające na identyfikację zamówienia (np. nr zamówienia, nr faktury).
- Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone również zgodnie z wzorem formularza stanowiącym załącznik nr 2 do ustawy z dnia 24 czerwca 2014 r. o prawach konsumenta (dostępny pod adresem: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000827). Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
- Sprzedawca gwarantuje zwrot ceny Produktu oraz kosztów dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany w Sklepie). Bezpośrednie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy pokrywa Konsument. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- Pieniądze zostaną odesłane Konsumentowi niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami, w szczególności na zwrot na wskazany przez niego numer rachunku bankowego.
§ 11
Ochrona danych osobowych
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do realizacji celów związanych ze świadczeniem usług elektronicznych lub realizacją zamówień złożonych przez Klienta, w tym obsługi konta Klienta, dostarczenia zamówienia, wystawienia faktury, obsługi reklamacji i prawa odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca jest zobowiązany do ochrony posiadanych danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Wszelkie szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych określa Polityka prywatności.
§ 12
Prawa autorskie i pokrewne
- Wszelkie treści zamieszczane w Sklepie, łącznie z tekstami, zdjęciami, grafiką, plikami audio i wideo są własnością Sprzedawcy, jeśli wyraźnie nie stwierdzono inaczej.
- Treści te są chronione prawem autorskim i bez zgody Sprzedawcy mogą być używane jedynie do osobistego użytku, w szczególności nie mogą być publicznie wykorzystywane w jakikolwiek sposób, powielane, zmieniane itp. bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
- Bezprawne użycie logo i nazwy Sprzedawcy lub Sklepu jest niedozwolone.
§ 13
Postanowienia końcowe
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumenta, przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny. - Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem umów sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu były na najwyższym poziomie, jednakże Sprzedawca nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Sklepu w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Sklepu.
- Z obowiązującym Regulaminem można zapoznać się w dowolnym momencie na stronie Sklepu. Sprzedawcy przysługuje prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. O treści zmian Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany przez umieszczenie na stronie Sklepu wiadomości o zmianie Regulaminu, co najmniej 10 dni przed wejściem zmian w życie. Ponadto Klient, który posiada konto na stronie Sklepu jest informowany o każdej zmianie Regulaminu przez przesłanie informacji o jego zmianach na adres e-mail przypisany do konta nie później niż na 7 dni przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu. Jeżeli w terminie 7 dni od dnia doręczenia Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, Klient nie poinformuje Sprzedawcy o braku akceptacji zmiany Regulaminu, Klient jest związany Regulaminem w nowym brzmieniu.
- Do zamówień złożonych i umów zawartych w okresie obowiązywania poprzedniego Regulaminu stosuje się przepisy Regulaminu obowiązującego w chwili składania zamówienia.